Täna allkirjastas Riigilaevastik uue töölaeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu Eesti ettevõttega Baltic Workboats.

Täna allkirjastas Riigilaevastik uue töölaeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu Eesti ettevõttega Baltic Workboats.

Uudis Riigilaevastiku FB lehel: https://www.facebook.com/share/p/x8XzCB72zHVaXkhX/

100% biometaanil ja elektril liikuv mitmeotstarbeline töölaev valmib 2026. aastal ja tagab riigile parema võimekuse regulaarseteks poitöödeks, laevateede hoolduseks, kaasaegseteks teadusuuringuteks, reostustõrje korraldamiseks ja päästeoperatsioonideks.
„Väga hea meel on, et Eesti esimene alternatiivkütusel opereeriv suur töölaev valmib siinsamas Eestis, Saaremaal,“ kommenteeris hankevõitu Riigilaevastiku peadirektor Andres Laasma. „Baltic Workboatsi pikaajaline kogemus ja rahvusvaheliselt tunnustatud tugevus erinevate töölaevade ehitamisel annab meile igakülgse kindlustunde, et laev ehitatakse kõrgeimate kvaliteedinõuete kohaselt ja täpselt selline nagu Eesti vetes vaja,“ lisas Laasma.
Uue töölaeva pikkuseks on ca 40 meetrit, laiuseks ca 10 meetrit ja maksimaalseks kiiruseks kuni 12 sõlme. Laeva täpsemad parameetrid selguvad projekteerimise käigus. Mitmeotstarbeline laev saab olema Eesti esimene 100% alternatiivkütusel liikuv töölaev, mis kasutab peakütusena kestliku biometaani, tänu millele on võimalik viia laeva CO2-heitkogused miinimumi. Lisaks on laev on varustatud akupangaga mis lubab lühematel perioodidel laeva opereerimist ka elektril, nullemissioon režiimis.
Baltic Workboatsi juhatuse esimehe Margus Vanaselja sõnul on riigipoolsed tellimused musternäide sellest, kuidas avalik sektor ja ettevõtted saavad Eesti majanduse edendamiseks koostööd teha. “Kodumaiste tellimuste puhul tajume riigi usaldust ja tunneme erilist vastutust. Spetsiaalselt Eesti jaoks välja arendatud ja rohetehnoloogiatel põhineavast alusest saab hiljem referentstoode eksporturgude jaoks,” rääkis Vanaselja.
👉 Baltic Workboatsil on pikaajaline kogemus uurimislaevade ja eriotstarbeliste laevade ehitamisel. 2023. aastal valmis kokku 17 laeva ja need läksid Omaani, Kanadasse, Norrasse, Ukrainasse, Belgiasse, Bangladeshi ja Bulgaariasse. Kogu Baltic Workboatsi 24 tegutsemisaasta jooksul on ehitatud rohkem kui 230 erineva suuruse ja funktsionaalsusega töölaeva.
Mitmeotstarbelise laeva projekteerimis- ja ehitustööde lepingu maksumus on 22 miljonit eurot. Projekt on rahastatud Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU vahenditest ja riiklikest omavahenditest.
5.04.2024

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing: Eesti lippu kandvatel kaubalaevadel valitsevad probleemid

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing: Eesti lippu kandvatel kaubalaevadel valitsevad probleemid Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) kinnitusel valitsevad Eesti lippu kandvatel kaubalaevadel mitmed probleemid, mistõttu pöörduti reedel kliimaministri ja välisministri poole. EMSA juht Jüri Lember meenutas, et 2020. aasta 1. juulist jõustus Eestis niinimetatud erimaksurežiim kaubalaevadele, mille kaudu sooviti tuua Eesti laevaregistrisse juurde aluseid. Praeguse seisuga […]

26.01.2024

DFDS AS Eesti filiaal ja EMSA sõlmisid täna yheaastase kollektiivlepingu.

DFDS AS Eesti filiaal ja EMSA sõlmisid täna yheaastase kollektiivlepingu. DFDS AS Eesti filiaal ja EMSA sõlmisid täna yheaastase kollektiivlepingu. Ml Sirena Seaways laevapere ametpalgad tõusevad alates 01.01.2024 keskeltläbi 17,5%. Kollektiivleping kehtib kuni 31.12.2024. DFDS AS Eesti filiaal ja EMSA sõlmisid täna yheaastase kollektiivlepingu. Ml Sirena Seaways laevapere ametpalgad tõusevad alates 01.01.2024 keskeltläbi 17,5%. Kollektiivleping […]

24.01.2024

EMSA Pressiteade

EMSA Pressiteade Pressiteade 23.01.2024 Tulenevalt asjaolust, et Vabariigi Valitsus ei võta õpetajate poolt esitatavaid nõudeid piisavalt tõsiselt ja poliitikud on juba kümnekonna aasta jooksul andnud pedagoogidele ja avalikkusele katteta lubadusi, siis tuleb ühiskonnal ühismeelselt koonduda ning veenda valitsejaid, et nii jätkata ei saa. Õpetajate streik peab lõppema vettpidava ja soovitavalt pikaajalise kokkuleppega riigi ning haritlasi […]

22.01.2024

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimees Jüri Lember haridustöötajate streigist ja meeleavaldusest

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimees Jüri Lember haridustöötajate streigist ja meeleavaldusest Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimees Jüri Lember haridustöötajate streigist ja meeleavaldusest: Hästitoimiva ühiskonna ja rahvusriigi üks põhiväärtusi on solidaarsus ehk üksmeelsus. Solidaaruse olemasolu on ühiskonna küpsuse näitaja. Meie Eesti ühiskonnas on selle mõistmisega tõsiseid vajakajäämisi. Ühismeelsuse tähtsuse tunnetamine ja selle nimel tegutsemine on iseseisva […]

16.01.2024

EMSA Kuulutab välja Fotokonkursi! “EMSA kalender 2025!” Esimene koht 300€

EMSA Kuulutab välja Fotokonkursi! “EMSA kalender 2025!” Esimene koht 300€ EMSA Kuulutab välja Fotokonkursi! “EMSA kalender 2025!” Esimene koht 300€ Kõik esitatud fotod peavad kajastama mere ja/või tööalast teemat. See hõlmab merevaateid, mereelustikku, merendusega, meretööga, laevade või EMSA liikme tööga seotud stseene või muid seotud elemente. Esitatavad fotod peavad olema vähemalt 2480 x 3508 pikslit, […]

16.11.2023

SÕLMKÜSIMUS ⟩ Miks eestlased streigivad justkui moepärast?

SÕLMKÜSIMUS ⟩ Miks eestlased streigivad justkui moepärast? Streigid lennuliikluses ja ühistranspordis on eestlastele ebamugavusi tekitanud vist rohkem võõrsil kui kodus. Samal ajal, kui Soomes käib pea kuuajaline streigilaine, korraldasid Eesti õpetajad tunniajalise hoiatusstreigi, mis igapäevaelu suurt ei mõjutanud. Miks eestlased häälekalt oma õiguste eest ei seisa? Betty Ester-Väljaots, ajakirjanik – november 2023, 00:01 https://leht.postimees.ee/7895348/solmkusimus-miks-eestlased-streigivad-justkui-moeparast Hirm […]