Mis teeb meresõitjaid õnnelikuks
Üldine keskmine õnnelikkuse tase langes 2021. aasta neljandas kvartalis 6,41-ni kolmanda kvartali 6,59-lt, tuues esile erinevad COVID-i põhjustatud probleemid, mis praegu mereelu vaevavad.
Õnnelikkus pardal oleva Interneti-ühenduse üle kasvas kõige rohkem, tõustes 6,6-lt 6,92-ni, samas kui õnnetune kaldal viibimise üle vähenes 4,6-lt 4,63-ni. Toidurõõm tõusis 6,6-lt 6,66-ni ja lõpuks tõusis õnnetunne treeningu üle 7,0-lt 7,21-ni.
Hoolimata kõrgemast õnnelikkuse tasemest oli ainult Interneti-ühenduse õnn enamasti positiivne. Kui küsida kaldale mineku kohta, kirjeldavad meremehed elu merel kui “täielikku sulgemist”, kuna paljud sadamad keelasid COVID-19 tõttu laevalt lahkumise. Kuigi sellised meetmed on õigustatud, eriti arvestades nakkavamaid variante nagu Omicron, loodavad meremehed, et mõeldakse siiski uuemate võimaluste andmiseks puhkepauside jaoks.
Seoses toiduga märgib SHI, et “meremehed kipuvad leidma lohutust toidust”, millest tuleneb ka õnnetunne. Kuid ka kultuurilise ja usulise kaasatuse küsimused olid meremeeste seas populaarsed. Näiteks oli mõnel laeval probleeme halal-toidu tarnimisega. Meremehed mõistavad üldiselt, et toiduga seotud probleemide lahendamine võib olla kokkade jaoks keeruline, kuid nad mainivad ka, et “on täiesti ebaõiglane, et samad toidud korduvad päevast päeva”.
Teisest küljest, kuigi meremehed on pardatreeningu üle suhteliselt õnnelikumad, mainisid mõned ka, et nad lihtsalt “käivad läbi”, sest kõik näivad õppuse ja harjutuste vastu mitte huvi tundvat. SHI väidab: “Sisse hiilib apaatia, isegi standardite ja ohutuse osas”, sest meremehed on merel olnud liiga kaua.
Mis teeb meresõitjad vähem õnnelikuks
Üldine õnnelikkus langes 6,8-lt 6,56-le ja meresõitjad toovad oma vastustes esile peamiselt COVID-iga seotud põhjuseid. Kuna neid ei peeta ikka veel üldiselt võtmetöötajateks, puudub neil juurdepääs vaktsiinidele ja nad peavad läbima korduvate testimiste ja näiliselt ebastandardsete karantiinitingimuste “drakoonilised” protsessid.
“Minu jaoks ei kompenseeri see, mida ma teenin, ülimalt pingeliseks tööd mida ma teen,” kirjutas teine meremees, selgitades palgaõnnelikkuse vähenemist. Selles kategoorias langes õnn 6,78-lt 6,29-le, kusjuures mõned meremehed kahtlevad juba, miks nad sellele ametile jäävad. Nende sõnul oli kõrgemate ohvitseride palk varem võrreldav arstide ja juristide omaga, kuid nüüd kannatavad nad “alla inflatsiooni” palgatõusu ja seisavad aeg-ajalt silmitsi isegi palga külmutamisega. Lisaks kurdavad meremehed oma praeguse suutlikkuse üle olla pardal olles vormis ja terved. Paljud neist viitasid varustuse puudumisele ja muudel eesmärkidel kasutatavatele jõusaalidele, kuid 7,12-lt 6,78-ni järsust langust soodustas ka see, et 12 või enama töötunniga on enamikul neist vaevalt aega trenni teha. .
“Ei ole harvad juhud, kui ühe reisi kohta võetakse juurde 10 kg või rohkem. Kombinatsioon kehvast toidust ja vähesest liikumisest,” rääkis üks meresõitja. Kaalutõusu küsimus tõstatab potentsiaalseid probleeme tulevikuks, kuna SHI märgib, kuidas see võib “kaasa tuua mitmesuguseid terviseprobleeme”, mis omakorda võib mõjutada meremeeste suutlikkust oma tööga vajalikul määral hakkama saada.