7.juunil saab Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) 30 aastaseks. Ühing loodi ml Estonial pääsenute initsiatiivil 1995.a. aastal.
7.juunil saab Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) 30 aastaseks.
Ühing loodi ml Estonial pääsenute initsiatiivil 1995.a. aastal ja ühendab täna ligi
2400 liiget.
6. juunil toimuval pidulikul konverentsil, mis toimub Tallinna Loomaaia
keskkonnahariduse keskuse saalis kuulatakse ettekandeid Eesti
merenduspoliitika, merendusklastri, meresõiduohutuse, meremeeste
lähimineviku ja oleviku teemadel ning antakse ülevaade meremeestele murede
lahendamisest ITF-i Eesti inspektoraadi poolt. Tervituseks võtavad sõna
Laevaomanike Liidu ja Merendusklastri nimel AS DFDS Eesti filiaali tegevjuht
Peeter Ojasaar, Merendusnõukoja kauaaegne liige, Eesti laevanduse Grand Old
Man Toivo Ninnas ja väliskülalistest Rahvusvahelise Transporditöötajate
Föderatsiooni meremeeste operatsioonide osakonna juht John Canias
Londonist ja Põhjamaade Transporditöötajate peasekretär Anu Hietala.
Külalistena osalevad veel Läti Meremeeste Uniooni president Igors Pavlovs,
Soome Meremeeste Uniooni president Joakim Alatalo, SEKO Rootsi
meremeeste ametiühingu sektsiooni esimees Kenny Reinhold jt.
Pikema ettekande teevad endine Kliimaministeeriumi merendusosakonna
juhataja Jaak Viilipus, Tallink Grupi OÜ Laevateenindus juhataja kapten Tarvi-
Carlos Tuulik, Merendusklastri juhatuse esimees Peeter Ojasaar,EMSA esimees
Jüri Lember ja Rahvusvahelise Transporditöötajate Föderatsiooni (ITF)
inspektoraadi juht Eestis Jaanus Kuiv.
EMSA esimees Jüri Lember: „Püüame ühe päevaga vaadata tagasi eelnenud 30
aasta tööle, Eesti merenduses toimunule ja toimuvale ning läbi auliikme
staatuse, teenetemärkide ja tänukirjade märgime ära tublimad
koostööpartnerid ning liikmeskonna esindajad. Õhtupoolikul võtame pidulaua
taga loomulikult ka nende terviseks, kes merel. Päeva aitab meeleolukamaks
muuta meie meremeeste sõber, laulu-, pilli- ja naljamees Marko Matvere.“
EMSA ühendab tänaseks oma liikmeskonnas meremehi, sadamatöötajaid ja
hotellitöötajaid kahekümne seitsmes erinevas ettevõttes, millest kümme
opereerivad kaubalaevadega võõraste lippude all.