Kuidas riiklikud ja rahvusvahelised sõjaliste operatsioonide piirkonna lepingud kaitsevad kaubalaevastiku meremehi

Image:Inspectors from the UN Joint Coordination Centre checking the bulk carrier Razoni in August 2022 as part of the Black Sea Grain Initiative.  Image: OCHA/Levent Kulu

Kuna osa laevandust liigub nüüd taas Ukrainast välja, on Musta mere põhjaosa kuulutatud kaubalaevade jaoks sõjaliste operatsioonide piirkonnaks. Sarah Robinson uurib, mida see meremeeste ohutuse jaoks tähendab ja kuidas ametiühingud on kaasatud oma liikmete kaitsesse

Kui inimesed alustavad karjääri kaubalaevastikus, ei oota nad tõenäoliselt sõjategevust, kuid tegelikult on see tsiviilmeremeeste jaoks kogu maailmas pidev ohutusprobleem.

Võiksime mõelda kaubalaevadele Teise maailmasõja varustuskonvoides või parvlaevadele ja ristluslaevadele, mis rekvireeriti Falklandi konflikti ajal vägede transpordiks (koos nende tavameeskondadega).

Kuid paljud kaubalaevastiku meremehed, kes satuvad konflikti tõttu ohtu, ei tegele ametliku “sõjatööga”, vaid satuvad oma tavapärase tegevuse käigus ohtlikku olukorda. Näiteks oleme Telegraphis rääkinud lugusid Nautilus Internationali liikmetest, kelle tsiviiltankerid sattusid Pärsia/Araabia lahel Iraani-Iraagi sõja ajal tule alla, ja teistest, kelle laevad jäid Suessi kanali lähedal asuvasse Great Bitter Lake’i marjaks ära.

https://www.nautilusint.org/en/news-insight/telegraph/working-in-a-war-zone-how-national-and-international-warlike-operations-area-agreements-protect-merchant-navy-seafarers/