Austraalia merendusliit (MUA) on saavutanud põhimõttelise kokkuleppe Patrick Stevedoresiga nelja-aastase ettevõtluslepingu osas peaaegu tuhandele sadamatöötajale.
Vaatamata Austraalia Konkurentsi- ja Tarbijakomisjoni ja isegi peaminister Scott Morrisoni valeinfokampaaniale ütles MUA esindaja Jamie Newlyn, et ametiühing on alati püüdnud teha koostööd Patrick Terminalsiga uue lepingu väljatöötamiseks.
“See leping näeb ette kõrgemad palgatulemused selles tööstusharus, suurendab töökindlust, tagab stabiilsuse ning suurendab kindlust ja turvalisust graafikute ja töötundide osas,” ütles Newlyn 7. veebruaril.
Peamised tulemused on järgmised: 4% esialgne palgatõus alates 1. jaanuarist; 2,5% palgatõus või THI (olenevalt sellest, kumb on kõrgem) 1. jaanuaril 2023., 2024. ja 2025. aastal; sisselogimisboonus 3000 dollarit alalistele töötajatele; 1500 dollari suurune sisselogimisboonus juhutöötajatele; muudatused, et kaitsta ja anda kindlustunnet nimekirjade ja töötundide osas; töökoha kindlustunde ja püsivuse suurendamine; automatiseerimise kaudu ei vähendata töökohti; töövõtja kohustus tagada suurem töökindlus, vältides Patricku töötajate töö allhanke sõlmimist.
MUA Sydney filiaali sekretär Paul Keating ütles Green Leftile 9. veebruaril, et pärast lepingu sõlmimist antakse see lõpliku otsuse tegemiseks liikmetele.
Küsimusele teadete kohta, mis väidavad, et ametiühingu vetoõigus töölevõtmisel on tühistatud, vastas Keating, et need on valed. “Meie värbamismeetodi eesmärk on suurendada töövõimalusi naistele, põlisrahvastele ja muudele sektoritele… Meie liit on alati võidelnud kindlate töökohtade eest laiemale ühiskonnakihile. Need valeväited on ideoloogilised.”
Keating ütles, et Rahvusvaheline Dokkerite Nõukogu ja Rahvusvaheline Transpordiföderatsioon ning teised rahvusvahelised ametiühingud on üles näidanud tugevat solidaarsust ning ta tänas neid, samuti Austraalia ametiühinguid ja selle liikmeid toetuse eest.