Kallist LNG laevakütust odavama Venemaa gaasiga asendada ei saa

Eesti ainus LNG-punkerdamisvõimekusega punkerlaev Optimus

Laevaettevõtetel, kes Euroopa keskkonnasäästuprogrammi Fit55 vaimus tegid enne koroonapandeemiat ja sõda Ukrainas otsuse panustada naftast keskkonnasõbralikumale LNG-kütusele (veeldatud maagaas), on käes kibedad ajad. Kunagine unistus rohepöördest tähendab, et kütuse eest tuleb maksta kolm korda rohkem. Suured laevad kulutavad kütust tohutul hulgal – reis Tallinnast Helsingisse võib neelata kuni kümme tonni kütust, kuid LNG kuupmeetri ehk tonnihind on Rotterdamis alates juunikuust tõusnud enam kui kolm korda ehk 1466 dollarilt 4545 dollarini. Tallink teatas juba juunikuus, et ei kasuta enam kõrge hinna tõttu LNG-d, Viking Line väitis augustis, et firma laevastiku uusim laev Viking Glory sõidab jätkuvalt veeldatud gaasiga. Kust ja mis hinnaga LNG-d ostetakse, ettevõte ei kommenteerinud.
https://merendus.postimees.ee/7595091/kallist-lng-laevakutust-odavama-venemaa-gaasiga-asendada-ei-saa