Järjekordne P&O parvlaev on kinni peetud

Suurbritannia ITV News tsiteeris Mere- ja Rannavalveagentuuri pressiesindajat, kes ütles: “The Spirit of Britain peeti kinni, kuna inspektorid tuvastasid mitmeid puudusi, mis olid kinnipidamise aluseks. Oleme soovitanud P&O-l meid tagasi kutsuda, kui nad on probleemid lahendanud. Me ei tea veel, millal see juhtub.”
2010 aastal ehitatud “Spirit of Britain” koos sõsarlaevaga “Spirit of France” olid pärast vettelaskmist kaks suurimat Euroopas tegutsevat laeva ning jäävad oluliseks osaks ettevõtte kõige aktiivsemal marsruudil Inglismaa ja Prantsusmaa vahel. P&O Ferries oli teavitanud kliente, et kavatseb liinil teenindamist jätkata sel nädalal esimest korda pärast seda, kui ta 17. märtsil meeskonna vallandas koos eelsalvestatud videoga ja käskis neil kohe laevadelt lahkuda.
Parvlaevafirma on teinud koostööd agentuuriga, püüdes saada kaheksale oma parvlaevale uuesti sertifikaati, et jätkata teenust Ühendkuningriigi, Iirimaa, Põhja-Iirimaa, Prantsusmaa ja Madalmaade vahel. Nad suutsid teenust jätkata mitmel liinil, kuid hõivatud ro-ro teenus Doverist on jätkuvalt peatatud, kuna ettevõte soovitab klientidel otsida transporti oma konkurendi DFDS-i kaudu. La Manche’i väina ületada püüdnud veoautojuhid on teatanud sagedastest pikkadest järjekordadest Doveris, mida osalt põhjustavad ka ametiühingute meeleavaldused, mis on osa jätkuvast boikotist, korraldatud Rahvuslik Raudtee-, Mere- ja Transporditöötajate Liidu (RMT) poolt.
Selle nädala alguses uuendas RMT lubadust blokeerida Ühendkuningriigi sadamad, kui P&O-l lubatakse jätkata teenuse taaskäivitamise plaanidega. Varem, 12. aprillil saatis ametiühing  Ühendkuningriigi transpordiministrile uue kirja, milles kutsus valitsust üles pidama kinni rohkem parvlaevu jätkuvate ohutusnõuete rikkumiste tõttu. Ametiühing teatas oma kirjas, et “Madalmaade sadamavõimud loetlesid 7.-8. aprillil toimunud ülevaatuse käigus tuleohutusega seotud tõrkeid, meeskonna puudulikku väljaõpet ja laeva konstruktsiooni standardist madalamat terviklikkust,” P&O Ferriesi “Pride of Hull”-il. MCA lubas laeval siiski teenust jätkata 11. aprillil pärast seda, kui MCA teatas, et see “läbis kaks päeva kestnud kontrolli ja vastas sadamariigi kontrolli režiimi nõuetele”.

P&O parvlaeval “European Causeway” lubati ka nädalavahetusel Põhja-Iirimaa ja Šotimaa vahel sõitmist jätkata. Laev peeti kinni 25. märtsil pärast seda, kui MCA teatas kontrolli käigus arvukatest puudustest. Meediaväljaanne The Newsletter teatab, et kinnipidamisi jälgivas Pariisi memorandumis on loetletud 31 MCA tuvastatud probleemi, mis annab laevale viimase kolme aasta jooksul andmebaasis registreeritud enam kui 1200 laevast halvima kontrolli. Kinnipidamine lõpetati 8. aprillil pärast seda, kui MCA oli lõpetanud uue kontrolli.

“Pride of Kent”, teine ​​ettevõtte poolt Doverist väljuv parvlaev, on vahi all alates 29. märtsist pärast seda, kui MCA inspektorid tuvastasid samuti laeva pardal mitmeid probleeme. P&O Ferries oli taotlenud luba sõita laeval ilma reisijate ja lastita, katsetamiseks, lootusega jätkata teenust märtsi lõpuks.

Eraldi uuritakse, kas ettevõte rikkus massilise vallandamisega tööseadust. Ühendkuningriigi valitsus on asunud kehtestama uusi reeglid, mis nõuavad, et kõik tema sadamatest sõitvad parvlaevad maksaksid meremeestele miinimumpalka, samal ajal kui valitsus vaatas läbi ka kõik oma lepingud P&O Ferriesiga. Ettevõte väidab jätkuvalt, et meetmed olid vajalikud ettevõtte päästmiseks maksejõuetusest.