Hiina sadamates seisab 477 puistlastilaeva.

Toorainet vedavate laevade järjekorrad on hüppeliselt kasvanud pärast seda, kui Shanghai algatas eelmise kuu lõpus ülelinnalise sulgemise, et võidelda Covid-19-ga. Enam kui kahe nädala jooksul on ummikud laienenud lähedalasuvasse Ningbo-Zhoushani, kuna laevaomanikud suunavad laevu meeleheitlikult riigi teistesse  sadamatesse, et vältida veoautode puudust ja ladude sulgemist Shanghais.

Bloombergi laevandusandmete kohaselt ootas Shanghai lähedal 11. aprilli seisuga 222 puistlastilaeva, mis on 15% rohkem kui kuu varem. Ningbo-Zhoushanis oli 134 vedajat, mis on 0,8% rohkem kui eelmisel kuul, samas kui kaugemal põhja pool asuvates Rizhao, Dongjiakou ja Qingdao sadamates kasvas laevade arv 33%, 121 laevani.

Ningboga ühendatud Shanghai ankrukohas laadis või ootas laadimist 197 konteinerlaeva, mis on 17% rohkem kui kuu tagasi.

Laevaomanike ja kauplejate sõnul aeglustab sadamatööliste nappus Shanghais lasti mahalaadimiseks vajalike dokumentide kohaletoimetamist. Samal ajal jäetakse metalle, nagu vask ja rauamaak, vedavad laevad avamerele, kuna veokid ei saa saata kaupu sadamast töötlemisvabrikutesse, ütlesid nad.

Osa ummikutest levib ka teistesse sadamatesse ning laevad suunatakse põhja poole Qingdao ja Tianjini sadamatesse, kus kaubaveoteenused ei ole nii mõjutatud. Tianjinis ootas 11. aprillil 54 laeva, mis on 29% tõus kuuga.

Ummikud olid väiksemad Hebei ja Liaoningi provintsides, kus kaubavedu on takistanud  veokijuhtide ja töötajate kohustuslikud massitestid märtsis ja aprillis. Laevajärjekorrad olid Liaoningi Daliani sadamas 36% madalamad kui eelmisel kuul ja Hebeis Tangshanis 35% madalamad.