Ghana ametivõimud on sunnitud tühistama riiki sisenevate meremeeste kohustusliku vaktsineerimise poliitika.

Ghanas, kus on õnnestunud vaktsineerida 16 protsenti oma elanikkonnast, oli aasta alguses nakatumiste arv kasvanud, keskmiselt 770 nakatunut päevas. Riski vähendamise meetmena andis Ghana sadama tervishoiuteenistus (GPH) välja direktiivi riigi sadamatesse sisenevate laevade meremeeste vaktsineerimine COVID-19 vastu.

Kuigi Ghana on kehtestanud mõned kõige rangemad COVID-19 reisipiirangud – nõudes kõigilt üle 18-aastastelt külastajatelt vaktsineerimist tõendavat dokumenti –, usub riik, et meremeestele meetmete kehtestamine võib sundida laevaliine oma sadamaid vahele jätma. Ülemaailmselt näitavad aruanded, et vähem kui 60 protsenti maailma meremeestest on vaktsineeritud.

See võib kahjustada riigi sadamarajatisi, arvestades tihedat konkurentsi naaberriikidega, millest mõned investeerivad palju oma võimsuse suurendamiseks ja suuremate laevade meelitamiseks. Togo, Nigeeria, Côte d’Ivoire ja Senegal on nende riikide hulgas, kes investeerivad uutesse sadamarajatistesse, et üksteist ületada ambitsioonikate sadamate arendusprojektidega.

Ghana jaoks, mis on seadnud end väravaks Lääne-Aafrikasse, on sadamad strateegiline vara, mis hõlbustab rahvusvahelist kaubandust ja toimib väravatena sellistesse merepiirita riikidesse nagu Burkina Faso, Mali ja Niger. Riigis on kuus sadamat ning Tema on suurim ja kõige aktiivsem, käideldes umbes 70 protsenti riigi kaubavahetusest. Sadam võtab aastas vastu umbes 1650 laeva, sealhulgas konteinerlaevad, üld kaubalaevad, tankerid, ro-ro ja ka mõned ristluslaevad.

Takoradi sadam, Ghana suuruselt teine ​​​​värav, toimib suure ümberlaadimis keskusena naaberriikidesse. Valitsus investeerib 475 miljonit dollarit uude mitmeotstarbelisse terminali, mille eesmärk on suurendada selle hoidmisvõimsust ühe miljoni TEU-ni.